Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Tråkiga avslut- nya möjligheter

Av Nolli - 29 juni 2011 23:12


Igår var jag tvungen att avsluta portfolion till några barn eftersom jag ska sluta på förskolan v.31 men kommer inte att träffa dem eftersom de går på semester, så jag satt till kl 23 och höll på med det. Var helt slut och när jag väl trodde att jag skulle få sova så ringde telefonen, det var en ledsen Claudia som skulle sova hos en kompis men fick hemlängtan så det var bara att sätta sig i bilen och hämta henne. Min lilla plutta. Därför hann jag inte blogga igår och idag har jag knappt suttit förrän nu.


Det var inte alls kul att ta farväl av barn, föräldrar och personal idag :( Fick jättesöta kort med fina texter av några föräldrar & barn, choklad och presentkort på blommor för att inte tala om alla fina ord, visste inte att jag var så omtyckt :)


Tänk att man inte kommer att träffa de små liven igen. Det är rätt sjukt egentligen med tanke på att man har varit så tight med barnen och varit deras trygghet när mamma och pappa jobbat. Helt plötsligt finns man inte mer :s


Men men det är så det är, i höst börjar jag mitt nya jobb och jag längtar faktiskt men först ska jag njuta av semestern :) Är ledig resten av den här veckan sen jobbar jag bara nästa vecka och efter det jobbar jag bara v.31 och sen har jag ytterligare en veckas semester innan jag börjar på nya jobbet.


Annars idag efter jobbet (Nadja var med mig på jobbet) så var vi hos tandläkaren med Nadja och sedan hem och ta emot barnens kusin som är på besök och sover här i natt. Hon är så jäkla söt och säger så roliga saker hela tiden, en lillgammal liten tjej. Vi åt middag som Jocke hade lagat innan han åkte på hockeymöte, skönt att slippa laga idag och efter middagen har barnen badat i nya poolen på vår tomt och lekt massor både ute och inne. Huset har som vanligt varit fullt med barn :)


Insåg när jag skulle lägga in bilder att jag knappt hade några midsommarbilder men här kommer några.


Våran midsommarutsikt


Midsommartårtan


  På söndagen kom barnen


Det blev lite vattenskoter


  Och lite fiske


 

Tjejerna fick massa fisk :)


En bild på min mörbultade arm efter alla donationsprover.


Just det, det går åt helvete med LCHF måste börja kämpa snart igen. Fan vilken dålig disciplin jag har :(


 
 
Ingen bild

Kamilla

30 juni 2011 10:08

Hej!

Nytt jobb? Ska du inte vara kvar på Heliantus i Huddinge?? Nu blir jag nyfiken... Tell mee

 
Ingen bild

Mamma

30 juni 2011 23:13

Nope Kamilla. Jag börjar på Kärrspiran v.33 Själv då? Hur går det för dig?

Nolli

1 juli 2011 14:09

Haha! Mamma? Självklart var det jag Noelia och inte mamma som skrev den kommentaren. Har tydligen förtryckt mamma när jag skriver i Nadjas blogg :)

 
Ingen bild

Kamilla

14 juli 2011 00:16

Kul med så nära, som Kärrspiran. Jag blir kvar fram til jul då jag är klar i skolan. Sedan vet jag inte var jag tänkt jobba. Känns som det bara är att välja och vraka.
Lycka till på nya jobbet!

 
Ingen bild

Nollis

14 juli 2011 02:45

Åh har du bara en termin kvar! Vad härligt. Jag önskar jag kunde ta tag i pluggandet och bli förskollärare också. Ja du som förskollärare är det bara att välja och vraka, härligt! Tack! Lycka till själv med allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nolli - 18 september 2011 22:21


  Jag har fan fullt upp just nu och har varken tid eller ork att blogga så det blir inte så mycket just nu, men ha tålamod jag kommer tillbaka så fort allt lugnat ner sig lite.     ...

Av Nolli - 28 augusti 2011 22:47

  Det har varit barnvecka och fullt ös med jobb, skola aktiviteter och allt vad det är så jag har fan inte hunnit blogga. Jag har lagt bloggtiden på mina älsklingar i stället. Tänkte jag skulle skriva en recap ikväll men fastnade med annat och nu m...

Av Nolli - 22 augusti 2011 22:01

  Jag hade sagt till mig själv att jag skulle ligga i sängen kl 22 ikväll, det blir nog snarare 23.   Idag var det första skoldagen för barnen, de tyckte det var kul att träffa alla kompisarna, men Claudia tycker det känns lite konstigt att gå ...

Av Nolli - 21 augusti 2011 22:48


  Idag hade jag en lång sovmorgon, enda till kl 11:30. Tog det lugnt en stund och sen var det dags att ta tag i storstädningen, städade i hela 5 1/2 timmar. Så nu skiner det här hemma, alla kläder är tvättade och på sina platser och nya lakan i all...

Av Nolli - 21 augusti 2011 01:43

Sådär nu har det inte hänt något dramatiskt på flera dagar, det kanske är på väg att vända? Hoppas det :) Det sista som hände var en liten vattenskoter/badrings olycka, som tur var slutade allt bra. Nadja ramlade ur badringen i ganska hög far...

Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards