Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Myshelg

Av Nolli - 7 augusti 2011 12:26


Måste börja med att rekomendera filmen Bridesmaids, fy fan vad rolig den var, måste ses!


I fredags blev det inget jobb för mig, eftersom vi var 4 vuxna på 2 barn så valde jag att ta ledigt. I stället passade jag på att storstäda och storhandla så nu skiner det här hemma igen och kylen är full ;) På eftermiddagen åkte jag och mötte upp Lina och så gick vi och åt på "Nyfiken gul", ett mysigt ställe med mycket god mat som man fick grilla själv. Efter det åkte Lina och jag för att prova lyckan på krukan men nä det var kallt för båda.


I lördags gick jag upp rätt tidigt och åkte och hämtade mina älsklingar och Nadjas bästis Filippa och så tog vi oss in för att se på prideparaden. Vi ställde bilen hos Anna & William i sjöstaden och så gick vi allihopa till Mariatorget, träffade även upp Jenny på vägen. Vi lyckades hamna mitt i broöppningen i Skanstull vilket var bra terapi för min lilla tjej som tycker det är jätteläskigt att köra på "broar som kan öpnnas". Nu fick hon se precis hur det funkar och att det inte är farligt.

Väl i Mariatorget så var det helt smockat med folk men alla var så gulliga och sa att jag kunde kliva fram med barnen så vi fick stå längst fram, grymt :) Paraden var som vanligt vacker och känslosam. Jag börjar alltid gråta, blir så stolt på något sätt. Frigörande sa en kompis att det var och jag tror att det är precis rätt ord.


Efter paraden åkte vi kommunalt tillbaka till Sjöstaden för att hämta bilen då var kl bara 16 och vi kände oss inte riktigt klara för hemgång så jag ringde till Sofia och kollade vad de hade för sig. De hade alla barn hemma och skulle äta kräftor så vi joinade dem. Nadja och Ronya hade verkligen saknat varandra, så gulligt när det sprang emot varandra och gav varandra världens kram. Ronya är Sofias äldsta dotter och en av Nadjas bästa kompisar, det skiljer 9 veckor mellan henne och Nadja och vi har verkligen hängt sedan Nadja var i magen, då låg lilla Ronya och sov  på min tjocka mage :) Vi hade det jättemysigt där, barnen lekte och sprang mellan poolen och bubbelpoolen och hade kul. Vi vuxna satt och babblade skit ;)


Nu ska vi äta lite lunch och sedan ska vi hälsa på Nillan och hennes pojkar, det var nog över tre år sedan jag träffade Nillan, det ska bli superskoj.


              Va är det riktiga Babsan? Frågade Claudia :)


Ronya & Nadja


Alla barn utom två


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nolli - 18 september 2011 22:21


  Jag har fan fullt upp just nu och har varken tid eller ork att blogga så det blir inte så mycket just nu, men ha tålamod jag kommer tillbaka så fort allt lugnat ner sig lite.     ...

Av Nolli - 28 augusti 2011 22:47

  Det har varit barnvecka och fullt ös med jobb, skola aktiviteter och allt vad det är så jag har fan inte hunnit blogga. Jag har lagt bloggtiden på mina älsklingar i stället. Tänkte jag skulle skriva en recap ikväll men fastnade med annat och nu m...

Av Nolli - 22 augusti 2011 22:01

  Jag hade sagt till mig själv att jag skulle ligga i sängen kl 22 ikväll, det blir nog snarare 23.   Idag var det första skoldagen för barnen, de tyckte det var kul att träffa alla kompisarna, men Claudia tycker det känns lite konstigt att gå ...

Av Nolli - 21 augusti 2011 22:48


  Idag hade jag en lång sovmorgon, enda till kl 11:30. Tog det lugnt en stund och sen var det dags att ta tag i storstädningen, städade i hela 5 1/2 timmar. Så nu skiner det här hemma, alla kläder är tvättade och på sina platser och nya lakan i all...

Av Nolli - 21 augusti 2011 01:43

Sådär nu har det inte hänt något dramatiskt på flera dagar, det kanske är på väg att vända? Hoppas det :) Det sista som hände var en liten vattenskoter/badrings olycka, som tur var slutade allt bra. Nadja ramlade ur badringen i ganska hög far...

Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards