Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Lugnet EFTER stormen.

Av Nolli - 21 augusti 2011 01:43


Sådär nu har det inte hänt något dramatiskt på flera dagar, det kanske är på väg att vända? Hoppas det :)


Det sista som hände var en liten vattenskoter/badrings olycka, som tur var slutade allt bra. Nadja ramlade ur badringen i ganska hög fart och gjorde illa huvud samt mage på en våg. Efter att hon legat en stund raklång och gråtit/skrikit för att hon hade så ont i magen så ringde jag sjukvårdsrådgivningen som tyckte jag skulle åka in med henne och eftersom hon inte kunde sitta upp så sa hon att jag kunde ringa en liggtransport, vad det nu är. Fick ett nummer som jag ringde och när jag förklarade för sköterskan där så sa hon att jag skulle ringa en ambulans, det hade hon gjort för längesen om det var hennes dotter sa hon. Ville dubbelkolla en gång till innan jag ringde ambulans så jag gick över till grannen (Jockes syssling) som är sjuksköterska och hon tyckte samma sak. Så jag ringde 112 och berättade vad som hänt, de skickade en ambulanshelikopter. Det var riktigt otäckt att åka helikopter men hade annat att tänka på så det gick bra ändå. Det tog 5 minuter att åka från Norra Lagnö till Astrid Lindgren, helt otroligt. I helikoptern fick Nadja morfin tre gånger, det hjälpte men inte mycket. När vi kom fram tog de Nadja till ett traumarum där det var hur mycket folk som helst, typ 15 pers som alla gjorde nånting med min lilla älskling. De hittade ingenting där så då blev det magnetröntgen, inte heller där hittade de något som tur var. Efter ett par timmar fick vi ett rum på en avdelning där vi fick sova kvar för observation. Det blev dock inte mycket sömn eftersom sköterskan kom in och tog prover samt blodtryck under hela natten. Claudia, Filippa och Jocke kom över med Mc Donalds till oss eftersom vi inte hann med middag, detta hände kl ca 17:30 precis innan vi skulle åka över till Sofia och Co och käka. Sacha var på väg hem från Turkiet och när han landade mitt i natten kom han förbi och hälsade på. Han hade med sig en varsin onepiece till oss.

Vid ca 15 tiden dagen efter fick vi åka hem. De hittade som sagt ingenting men Nadja har fortfarande ont i magen :s


När vi var på väg hem från sjukhuset åkte vi förbi världens bästa Leon som fyllde 6 år, det blev inte så långvarigt eftersom Nadja hade ont plus att barnen skulle till pappa.


Resten av veckan har jag inte gjort nåt jättespännande. Har ju börjat nya jobbet och haft massa inskolningar och nästa vecka fortsätter det med inskolningar. Det ska bli skönt när alla inskolningar är färdiga så man kan komma in i "vardagen" på jobbet. Jag trivs superbra på jobbet.


Idag har Jocke och jag varit och storhandlat mat samt shoppat en massa kul på Ikea. Det blev en ny servis med jättefina tallrikar, assieter, och djupa tallrikar/skålar, nya kaffekoppar och tekoppar m.m Det var lite saker som inte fanns idag så Jocke åker och handlar det på måndag, bl.a nya bestick och espressokoppar. Nu kan man bjuda hem folk igen utan att skämmas för att alla tallrikar är kantstötta och fula ;) Det var en lite dyrare servis så jag hoppas dom tål lite. Vi köpte även en matta samt lite nya saker till Claudias rum. Vi är snart färdiga med hennes rum, upp med lite tavlor på väggarna och taklampan, sen är nog hennes rum färdigt. Sen är det dags att ta tag i Nadjas rum. Det är rätt kul att ta lite i taget. Jag hoppas att vi blir färdiga med allt till senast nästa vår, mycket som ska göras och när allt är färdigt inne så blir det dags att börja fixa ute på tomten, ny altan ska vi fixa bl.a


Åh jösses kl är snart 03 och sovddags för länge sen. Imorgon jobbar Jocke och jag ska storstäda hemma, på kvällen ska jag hämta mina hjärtan hos pappa.


Hörs!


 

Köpte en Dolce Gusto idag, åh jag är så nöjd :)


 

Det blev även denna ställning till kapslarna. Jag dricker ju sällan kaffe men man kan göra så mycket mer med maskinen. Mina och barnens favoriter blir nog chokladen, Ice cappuccinon, Ice tea och vanligt te. Jocke dricker jätte mycket kaffe så det blev en hel del till honom också, b.la espresso som han gillar. 7 olika smaker köpte vi.


   

En sovande prinsessa på Lagnö


Denna gjorde Claudia och mig sällskap i sängen :s


Hur många barn får plats på en vattenskoter? Många


Trassel, tur att det fanns tre starka karlar som kunde fixa det ;)



Blä




Lillasyster och Jocke kom och hämtade oss dagen efter, här äter flickorna lunch. Claudia hjälper Nadja eftersom hon inte kan böja armarna.


Nadja testar pappas present


    Mina brudar testar pappas presenter




 

 



   

 
 
Ingen bild

Jenny

21 augusti 2011 21:08

Ja nu får vi verkligen hoppas att finaste familjen får lite
lugn och ro. Usch vilka läskiga bilder på Nadja, läskigt med hennes magsmärtor. Ni kanske ska ringa och tvinga dem att göra en ordentlig urtredning. Puss söt!

 
Nollis

Nollis

21 augusti 2011 23:12

Hej Darling!
Vi har försökt, jag lovar. De har kollat ALLT men hittar inget alls. Gjort en utredning som inte heller visar nåt :s Så vad fan ska man göra nu? Hon har fortfarande ont. Puss på dig fina!

http://nollis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nolli - 18 september 2011 22:21


  Jag har fan fullt upp just nu och har varken tid eller ork att blogga så det blir inte så mycket just nu, men ha tålamod jag kommer tillbaka så fort allt lugnat ner sig lite.     ...

Av Nolli - 28 augusti 2011 22:47

  Det har varit barnvecka och fullt ös med jobb, skola aktiviteter och allt vad det är så jag har fan inte hunnit blogga. Jag har lagt bloggtiden på mina älsklingar i stället. Tänkte jag skulle skriva en recap ikväll men fastnade med annat och nu m...

Av Nolli - 22 augusti 2011 22:01

  Jag hade sagt till mig själv att jag skulle ligga i sängen kl 22 ikväll, det blir nog snarare 23.   Idag var det första skoldagen för barnen, de tyckte det var kul att träffa alla kompisarna, men Claudia tycker det känns lite konstigt att gå ...

Av Nolli - 21 augusti 2011 22:48


  Idag hade jag en lång sovmorgon, enda till kl 11:30. Tog det lugnt en stund och sen var det dags att ta tag i storstädningen, städade i hela 5 1/2 timmar. Så nu skiner det här hemma, alla kläder är tvättade och på sina platser och nya lakan i all...

Av Nolli - 14 augusti 2011 22:36

  Alltså ärligt talat, vad vill livet mig/oss?  Mycket skit som händer. Så fort man har  kommit över ett hinder och tänker att nu har det varit så mycket tråkigheter så det borde komma nåt positivt, så händer det nåt tråkigt igen och igen och igen....

Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards