Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Det här går ju bra, eller? Benmärg och sköldkörtel.

Av Nolli - 22 juni 2011 17:17


Var superkul att träffa brudarna på mitt gamla jobb i måndags, turren däremot var kall, jag åkte på nästbubblan (8:a). Igår var Anna och jag hos Jenny och bokade 5 nätter på hotell i Monte Negro samt flyg från Monte Negro till Belgrad, vi orkar inte ta nattåget. Vi kommer att vara i Belgrad fre-mån och i MN tis-sön. Det kommer bli skitkul.


Idag har jag bara jobbat och hade tänkt att träna efter att jag varit på systemet men blev påmind om att det är styrelsemöte för handbollen så det sket ju sig. Det går inte så bra det här med träning för mig, imorgon kanske? :)


När jag var på jobbet så ringde läkaren på HS som tittat på mina tester och ville säga att allt såg jättebra ut förutom med min sköldkörtel (sa ju att det var nåt fel på den) så jag var tvungen att skynda mig och ta ytterligare ett test på sköldkörteln, fick smita 20 min tidigare från jobbet. Anledningen till det här testet är för att om det är det felet på min sköldkörtel som dom tror så har jag inget val, då får jag inte donera benmärg på det sättet jag tänkte välja (med sprutor) utan då blir det "operation" istället. Tydligen så kan sprutorna som jag måste ta i en vecka innan göra så att sköldkörteln börjar fungera ännu sämre.

Det positiva med det är att jag slipper bestämma mig för vilket sätt jag ska donera på (finns en mening med allt) det negativa är väl, ja att det är knas med sköldkörteln och att jag isåfall måste börja äta hormoner, every day, for the rest of my life, typ.


Nä nu måste jag äta något innan jag ska på möte. Efter mötet ska jag packa och sen om jag hinner måste jag blogga om en helt fantastisk APP.


Hörs sen!

 
 
Jenny

Jenny

22 juni 2011 20:12

Återigen;vilken hjälte du är Noelia! Det där med sköldkörteln åkte jag på förra året och kommer äta Levaxin framöver.Det positiva med det är att man blir mycket piggare,eller jag blev det i alla fall! Hoppas att du snart får svar,Kram
//Jenny

http://wagen.blogg.se

 
Ingen bild

Noelia

22 juni 2011 20:58

Pigg behöver jag bli så det är bra, hört att man kan gå ner i vikt också :) Har du överproduktion eller under?

 
Jenny

Jenny

23 juni 2011 17:00

Levaxin får man när sköldkörteln producerar för lite skölkörtelhormon och man har låg ämnesomsättning.Eftersom levaxinet ökar ämnesomsättningen så kan man lättare gå ner i vikt än innan.När man underproducerar så är man ofta trött och seg,när man överproducerar får man lätt hjärtklappning och känner sig andfådd det botar man nog mest med andra metoder.
Kram "Dr Jenny" ;)

http://wagen.blogg.se

 
Micke

Micke

17 juli 2011 16:32

Besök gärna en ny sajt som tar upp sjukdomar och spannmålskopplingarna (även hos djuren).

http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html

http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/07/skoldkortel-gluten-celiaki-autoimmuna.html

http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/06/husdjur-och-manniskor-drabbas-bada-av.html

http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nolli - 18 september 2011 22:21


  Jag har fan fullt upp just nu och har varken tid eller ork att blogga så det blir inte så mycket just nu, men ha tålamod jag kommer tillbaka så fort allt lugnat ner sig lite.     ...

Av Nolli - 28 augusti 2011 22:47

  Det har varit barnvecka och fullt ös med jobb, skola aktiviteter och allt vad det är så jag har fan inte hunnit blogga. Jag har lagt bloggtiden på mina älsklingar i stället. Tänkte jag skulle skriva en recap ikväll men fastnade med annat och nu m...

Av Nolli - 22 augusti 2011 22:01

  Jag hade sagt till mig själv att jag skulle ligga i sängen kl 22 ikväll, det blir nog snarare 23.   Idag var det första skoldagen för barnen, de tyckte det var kul att träffa alla kompisarna, men Claudia tycker det känns lite konstigt att gå ...

Av Nolli - 21 augusti 2011 22:48


  Idag hade jag en lång sovmorgon, enda till kl 11:30. Tog det lugnt en stund och sen var det dags att ta tag i storstädningen, städade i hela 5 1/2 timmar. Så nu skiner det här hemma, alla kläder är tvättade och på sina platser och nya lakan i all...

Av Nolli - 21 augusti 2011 01:43

Sådär nu har det inte hänt något dramatiskt på flera dagar, det kanske är på väg att vända? Hoppas det :) Det sista som hände var en liten vattenskoter/badrings olycka, som tur var slutade allt bra. Nadja ramlade ur badringen i ganska hög far...

Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards