Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Grekland och nytt jobb.

Av Nolli - 16 juni 2011 20:54


För en stund sedan vinkade jag hejdå till mina tjejer som denna vecka fick åka till pappa tre dagar tidigare eftersom de åker till Grekland i natt. Lyllos dem, de kommer att få en underbar vecka där tror och hoppas jag.


Strax efter att tjejerna hade åkt så ringde jag ett samtal som jag väntat på att få ringa men var tvungen att ha lite lugn och ro. Det var nämligen till min chef. Jag har fått ett jobb som jag sökte för ett par veckor sedan som jag absolut inte trodde jag skulle få. Det är på en förskola 3 minuter hemifrån (bredvid barnens skola), där en förskolelärare och jag ska öppna upp en avdelning med 9 st 08:or och 09:or. Jag ville verkligen ha det här men har ändå velat fram och tillbaka. Man vet ju vad man har men inte vad man får. Efter mycket om och men så bestämde jag mig för att säga upp mig, chefen var förstående som tur var, han är toppen.


Jag börjar vecka 32 med att göra iordning lokalen tillsammans med förskolläraren och vecka 33 börjar jag på riktigt. Det är så spännande, tjejen jag ska jobba med är toppen så jag tror det här kommer bli skitbra. Nu kan jag äntligen skrika ut min glädje :)


Weeee weeee weeee!




 
 
Jenny

Jenny

16 juni 2011 22:16

Åh vad roligt med nytt jobb och så nära hemmet! Jag skulle verkligen kunna tänka mig att jobba med barn så ta över förskolan och anställ mig PRONTO! ;)
Härligt för tjejerna att slippa regnet som tydligen ska komma med kyla nu i veckan!

http://wagen.blogg.se

 
Ingen bild

Nollis

16 juni 2011 22:24

Blir svårt att ta över kärrspiran Jenny :)Sen vill du kanske inte jobba där du har ditt barn? För visst går Emilie på kärrspiran?

 
Ingen bild

Helena Nilsson

16 juni 2011 22:40

Grattis!! Tror jag det att du vill ha det jobbet. Det är guld att jobba nära där man bor. Det känns nästan som att man jobbar deltid för att man slipper långa resor.
Skönt för tjejerna att komma bort nu när vädret inte är så kul.

 
Ingen bild

Nollis

16 juni 2011 22:49

Tack Helena. Jag har aldrig jobbat så nära förut så det känns skitbra. Har gått från att pendla 4 timmar/dag tur och retur till 1 timme per dag och nu är det typ 6 minuter per dag. *Nyper mig i armen*
Tar väl ca 15 minuter att gå så det blir ju en härlig promenad eller cykeltur varje dag. Weee!
Kul att du också hittat hit :)

 
Jenny

Jenny

17 juni 2011 19:59

Jo Emelie är ju ett litet smultron men det är ju bara ett år kvar för henne ;)

http://wagen.blogg.se

 
Ingen bild

Nollis

18 juni 2011 10:14

Shit är hon redan så stor? Gaaah vad tiden går fort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nolli - 18 september 2011 22:21


  Jag har fan fullt upp just nu och har varken tid eller ork att blogga så det blir inte så mycket just nu, men ha tålamod jag kommer tillbaka så fort allt lugnat ner sig lite.     ...

Av Nolli - 28 augusti 2011 22:47

  Det har varit barnvecka och fullt ös med jobb, skola aktiviteter och allt vad det är så jag har fan inte hunnit blogga. Jag har lagt bloggtiden på mina älsklingar i stället. Tänkte jag skulle skriva en recap ikväll men fastnade med annat och nu m...

Av Nolli - 22 augusti 2011 22:01

  Jag hade sagt till mig själv att jag skulle ligga i sängen kl 22 ikväll, det blir nog snarare 23.   Idag var det första skoldagen för barnen, de tyckte det var kul att träffa alla kompisarna, men Claudia tycker det känns lite konstigt att gå ...

Av Nolli - 21 augusti 2011 22:48


  Idag hade jag en lång sovmorgon, enda till kl 11:30. Tog det lugnt en stund och sen var det dags att ta tag i storstädningen, städade i hela 5 1/2 timmar. Så nu skiner det här hemma, alla kläder är tvättade och på sina platser och nya lakan i all...

Av Nolli - 21 augusti 2011 01:43

Sådär nu har det inte hänt något dramatiskt på flera dagar, det kanske är på väg att vända? Hoppas det :) Det sista som hände var en liten vattenskoter/badrings olycka, som tur var slutade allt bra. Nadja ramlade ur badringen i ganska hög far...

Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards