Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Mitt nya liv

Av Nolli - 11 juni 2011 09:54


Idag börjar dagen på mitt nya liv. Jag ska gå ner 6 kg på 5 veckor tänkte jag och sedan försöka hålla det, har aldrig bantat förut så vi får väl se hur det går. Jag har tröttnat på magen och att se plufsig ut. Nu vet jag att många kommer att höja på ögonbryna men fine gör det. Jag har faktiskt gått up 14 kg de sista åren och jag vet att jag inte är fet men jag trivs bättre med att väga under 50 och kunna ha klänningar utan att magen sticker ut därunder och även slippa frågan om jag är gravid :)


Har blivit medlem i matdagboken som verkar skitbra och jag kommer att köra LCHF (low carb high fat) metoden, bort med alla kolhydrater och socker. Det som är så bra med det här är att barnen kan äta samma mat bara det att de får kolhydrater till såklart. Jag kommer tyvärr inte att kunna röra på mig så mycket pga min fot men den är sjukt mycket bättre så jag hoppas den är helt bra i typ mitten av nästa vecka då ska jag börja med att ta powerwalks. Har suttit och gjort ett matschema för 7 dagar och ska snart åka och handla. Jösses vad pepp jag är! Tack Anna för det :)


Vikt idag: 55 kg (155 cm lång)

Målvikt: 49 kg


Ge mig gärna tips och råd och även LCHF recept om ni har.


 
 
Ingen bild

Anna med twins

11 juni 2011 10:35

Duktig du är!!! Lchf funkar bra och man är såå mätt dock kan man bli lite skakig ibörjan! Blomkålsmos, kycklingklubbor och brieost och macidamianötter (hur det nu stavas) mmm
Lycka till!!!
Kram

 
Cecilia

Cecilia

11 juni 2011 10:50

Men åh, nu får jag dåligt samvete IGEN!
Kolla på lchfrecept.se där finns massor.
Mailar det jag har IDAG!!

http://www.mittliviordochbild.blogspot.com

 
Ingen bild

Nollis

11 juni 2011 11:16

Tack Anna än är jag inte duktig men ska bli :) Har hört att man kan bli skakig och må dåligt i början men det går ju över. Tack för dina tips.

Hihi Cecilia ingen fara. Tack för länken ska kika där men det var visst .com ;)

Kram på er!

 
Ingen bild

Suzana

11 juni 2011 23:16

Kolla karyn zytomierskas blogg, hon brukar lägga ut massa LCHF recept. Heja beach 2011!!

 
Ingen bild

Noelia

12 juni 2011 10:51

Ja Anna sa det Suza men jag bläddrade och bläddrade och kom aldrig till recepten. Har dock hört att hennes blogg är bra så jag får börja följa den :)
Heja beach slutet av sommaren 2011 och alla andra sommrar ;)

 
Ingen bild

Anna

13 juni 2011 08:40

Wohoo! Asbra Noelia!
Katrin har inga recept men hon skriver mycket om vad hon äter och hur hon kör lchf. HOn har haft som en "frågestund" där hon svarar på alla mejl och publicerar ut det.
Kolla annars Anna Dahlgrens blogg, där finns allt!

 
Ingen bild

Nollis

13 juni 2011 09:38

Tack Anna!
Jag hittar inte Anna Dahlgrens blogg, har du andressen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nolli - 18 september 2011 22:21


  Jag har fan fullt upp just nu och har varken tid eller ork att blogga så det blir inte så mycket just nu, men ha tålamod jag kommer tillbaka så fort allt lugnat ner sig lite.     ...

Av Nolli - 28 augusti 2011 22:47

  Det har varit barnvecka och fullt ös med jobb, skola aktiviteter och allt vad det är så jag har fan inte hunnit blogga. Jag har lagt bloggtiden på mina älsklingar i stället. Tänkte jag skulle skriva en recap ikväll men fastnade med annat och nu m...

Av Nolli - 22 augusti 2011 22:01

  Jag hade sagt till mig själv att jag skulle ligga i sängen kl 22 ikväll, det blir nog snarare 23.   Idag var det första skoldagen för barnen, de tyckte det var kul att träffa alla kompisarna, men Claudia tycker det känns lite konstigt att gå ...

Av Nolli - 21 augusti 2011 22:48


  Idag hade jag en lång sovmorgon, enda till kl 11:30. Tog det lugnt en stund och sen var det dags att ta tag i storstädningen, städade i hela 5 1/2 timmar. Så nu skiner det här hemma, alla kläder är tvättade och på sina platser och nya lakan i all...

Av Nolli - 21 augusti 2011 01:43

Sådär nu har det inte hänt något dramatiskt på flera dagar, det kanske är på väg att vända? Hoppas det :) Det sista som hände var en liten vattenskoter/badrings olycka, som tur var slutade allt bra. Nadja ramlade ur badringen i ganska hög far...

Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards