Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Five down five to go

Av Nolli - 31 juli 2011 10:58


Hoppsan jag har visst inte bloggat på 4 dagar, haft fullt upp. Barnen och jag har spenderat dagarna med sol och bad och på kvällarna har jag varit helt slut så jag har helt enkelt inte orkat. Men jag får väl ta igen mig nu och köra en liten recap. Har som sagt mest haft en mysig vecka med barnen.


I torsdags började jag med sprutorna inför transplantationen så nu har jag precis tagit den 5:e "bara" 5 kvar. Det är otroligt obehagligt att sticka sig själv i magen och ibland frågar jag mig vad fan jag gett mig in på men snart är det över. Jag har fått jättemycket biverkningar från sprutorna, det är helt normalt men inte kul. Ont i lederna som fan, mest i ryggen, det dunkar och dunkar och gör jätteont. På morgonen när jag vaknar är det onda som bortblåst men så fort jag tagit morgonsprutan så börjar det. Nu börjar jag även få ont på vänster sida där mjälten sitter, mjälten blir förstorad hos alla som tar neupogen men den blir normal ett par veckor efter man slutat med neupogen. Så inga fysiska aktiviteter får jag hålla på med de närmsta veckorna då mjälten tydligen kan spricka då.


 

Jag tar min första spruta själv, hihi det var ingen lek.


Här var Claudia och jag i torsdags för att det skulle visa hur man tar sprutorna.



Ett litet hål inne på apoteket


Där fick Claudias handled plats, min lilla smalis


Tjejerna åkte till pappa redan igår eftersom de skulle iväg till Motala idag så de kommer tillbaka till mig på lördag istället för söndag och då är det min sista semestervecka med dem sen har de en till vecka med pappa innan skolan börjar. Lyxigt för dem att kunna ha ett riktigt långt sommarlov.


Resten får ni se i bilder.


Min stora tjej har fått glasögon och hon är SÅ fin i dom.


Pappa har köpt en liten båt som de har i deras sjö


Mina fina


  I tisdags hämtade vi Nadja vid kollobussen

Sen gick vi på allsång på Skansen

Linda och jag


Hoffmaestro var grymma och även Eric Saade om man frågar barnen


Nadja gjorde två överraskningar till oss. Kladdkaka och...


Blåbärssmoothie, mums!


Syskonkärlek :) 


Världens finaste


Min lilla tjej börjar bli stor


Robbans pizza, världens största?


Nu kan man se brickan och tallriken


Jocke, han kan han.


Spykern har gått exakt 10000 mil nu :)

Snart kommer en blogg om vår roliga resa till Serbien och Montenegro.

Puss på er!

 
 
Ingen bild

nillan

31 juli 2011 12:54

Gud vad fina dina tjejer är! :) Hejja dig och sprutorna, hoppas att allt är fint :) Kram!

 
Ingen bild

Noelia

1 augusti 2011 00:18

Tack! Dina grabbar är med hur fina som helst. Allt är bara fint förutom alla sprutkrämpor, men jag är frisk så jag ska inte gnälla. Hoppas ni mår fint! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nolli - 18 september 2011 22:21


  Jag har fan fullt upp just nu och har varken tid eller ork att blogga så det blir inte så mycket just nu, men ha tålamod jag kommer tillbaka så fort allt lugnat ner sig lite.     ...

Av Nolli - 28 augusti 2011 22:47

  Det har varit barnvecka och fullt ös med jobb, skola aktiviteter och allt vad det är så jag har fan inte hunnit blogga. Jag har lagt bloggtiden på mina älsklingar i stället. Tänkte jag skulle skriva en recap ikväll men fastnade med annat och nu m...

Av Nolli - 22 augusti 2011 22:01

  Jag hade sagt till mig själv att jag skulle ligga i sängen kl 22 ikväll, det blir nog snarare 23.   Idag var det första skoldagen för barnen, de tyckte det var kul att träffa alla kompisarna, men Claudia tycker det känns lite konstigt att gå ...

Av Nolli - 21 augusti 2011 22:48


  Idag hade jag en lång sovmorgon, enda till kl 11:30. Tog det lugnt en stund och sen var det dags att ta tag i storstädningen, städade i hela 5 1/2 timmar. Så nu skiner det här hemma, alla kläder är tvättade och på sina platser och nya lakan i all...

Av Nolli - 21 augusti 2011 01:43

Sådär nu har det inte hänt något dramatiskt på flera dagar, det kanske är på väg att vända? Hoppas det :) Det sista som hände var en liten vattenskoter/badrings olycka, som tur var slutade allt bra. Nadja ramlade ur badringen i ganska hög far...

Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards