Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Nolli - 3 augusti 2011 23:36


Jaha då var man tillbaka till "vardagen", vad ska jag nu hitta på för spännande att ägna mig åt? Det går ju omöjligen att göra något större än att rädda någons liv.

Jag är ju en sån som måste ägna mig åt saker hela tiden, om jag inte hade barn så skulle jag nog åka till ett annat land och vara volontär och "jobba" med barn med funktionshinder, jag får ta det när mina barn blir vuxna.


Jag har en idé om en sak jag vill göra. Jag är ju som ni kanske vet utbildad nagelterapeut och jag skulle vilja vara volontär på Bostället http://www.stadsmissionen.se/Socialverksamhet/Hemloshet/Bostallet/.

Komma dit kanske en gång/månad i kanske 3-4 timmar och göra manikyr, inte förlängning utan bara manikyr på kvinnorna som bor där. Fatta vad glada de skulle bli. Få sitta i ca 30 minuter och få bli ompysslad och fin. En manikyr kostar ju ändå mellan 300-600 spänn.


Men för detta behöver jag lite sponsring med material, det är inte så mycket som behövs egentligen. Filar, handskålar, krämer, massa olika nagellack, nagelbandspusher och lite annat smått och gott. Jag har en vän som fortfarande är i branschen, funderar på att fråga henne om hon vill sponsra.


Jag mår lite bättre nu och har inte lika ont i såret, skönt. Idag har vi mest tagit det lugnt men vid halv tre fick vi (läs jag) myror i rumpan och ville hitta på något så vi åkte till Kungsan och träffade lite folk på pridefestivalen. Efter att ha strosat runt där ett par timmar så gick vi till Harry B James och åt sedan hem och spela Magdas Goodiebag som jag VANN :) Ska bli spännande att de vad som gömmer sig i den bagen, har vunnit den två ggr tidigare men då har jag fått värdet i pengar, vilket jag iofs nästan föredrar.


Nä nu är det sovdags, imorgon väntar jobb.

Natti natt. Kram

Av Nolli - 3 augusti 2011 12:00


Sådär nu är allt över, inga mer blodprover, inga mer hälsokontroller, ingen mer stamcellskörd och inga mer sprutor nu får min kropp vara i fred, så himla skönt.

Men jag har ju ett snitt i ljumsken samt förstorad mjälte så jag ska ta det lugnt, som tur är jobbar jag bara 9-15 imorgon och på fredag, skönt :)


Allt är över för mig men idag börjar allt för henne. Jag hoppas verkligen att allt går bra, önskar henne lycka till och håller tummarna stenhårt.


Lägger ut lite bilder men varnar känsliga tittare :)


Precis innan allt började, jag ser skitnervös ut :)


Kopplad till maskinen


     

Den här satt fastsydd rakt in i ljumsken


Höll på att svimma när de tog ut den, förstod aldrig att den var så stor.


Presentation


This is me!

Här kommer ni kunna läsa om allt som rör mig, min familj, min vardag och även min helg och fritid. Både ups and downs, enjoy.

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Mina hjärtan

 

Senaste inläggen

Vi tre

 

Arkiv

Claudia

 

Nadja

 

Claudia

 

Nadja

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Vi fyra

 

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards